2011. június 30., csütörtök

Meggyes túróval töltött zsemle


Ezer éve készítettem túróval töltött zsemlét, pedig nagyon szeretjük. Így rögtön megtetszett a Nők Lapja Konyha legutóbbi számából ez a meggyes változat. Némi változtatással meg is született:

Hozzávalók:
  • 5 db zsemle
  • 25 dkg túró
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 20-25 dkg magozott meggy
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • kevés tej
A zsemlék tetejét majdnem teljesen levágjuk. Óvatosan kiszedjük a belsejét, és összekeverjük a túróval, cukorral, vaníliás cukorral, 2 tojássárgájával, a reszelt citromhéjjal, meggyel, majd végül a felvert tojásfehérjével. A kapott tölteléket beletöltjük a zsemlékbe, majd óvatosan belemártjuk egy kis tejbe, vagy lekenjük az alját és a tetejét is.
Előmelegített sütőben 170 °C fokon 15 percig sütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk.

4 megjegyzés:

  1. Szia,nagyon finom lehet:) Gyerekként sokszor ettem ilyet, csak meggy nélkül.
    Nézz behozzám légyszives, játékra szeretnélek hivni:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves @ndre@! Köszönöm a receptjeidet, bár még csak most találtam rád a negyedik sütidet sütöm sorozatban. :)!! Gratulálok és szeretnélek meglepni egy díjal,kérlek látogass el az oldalamra zsuzsihobby.blogspot.com

    VálaszTörlés
  3. Én is most találtam rád és biztos vagyok benne, hogy gyakran benézek. Sok jó receptet találtam amiket kár lenne nem kipróbálni:)

    VálaszTörlés